céges szakítós e-mail-ek - CÉGES SZTORIK és HR gyűjtések

céges szakítós e-mail-ek

forgó lány - Bal-Jobb agyfélteked...]

2010. április 17. - duna szelet

Ha a hölgyet az óra járásával megegyező irányba látod forogni, akkor a jobb agyféltekédet használod.
>Ha a hölgyet az óra járásával ellentétes irányba látod forogni, akkor a bal agyféltekédet használod.
>
>Néhány ember képes arra, hogy mindkét irányt felismerje, de a legtöbben csak egyféle képpen tudják nézni.
>
>Lássuk, hogy képes vagy-e megfordítani a forgás irányt, váltogatva az agyféltekéid között.
>
>MINDKÉT IRÁNY LEHETSÉGES!
>
>Ez a prezentáció azt mutatja be, hogy az agy két különböző fele, különböző gondolkodásmódért felelős.
>
>A következő táblázat mutatja be a két agyfélteke gondolkodásbeli különbségeit:
>
>Bal agyfélteke:
>Logikus
>Következetes
>Racionális
>Analitikus
>Objektív
>Részletekre koncentráló
>
>Jobb agyfélteke:
>Véletlenszerű
>Intuitív
>Holisztikus
>Összefoglaló gondolkodásmód
>Szubjektív
>Egészre koncentráló
>
>A legtöbb személy valamelyik fajta gondolkodásmódot előnyben részesíti a kettő közül. Néhányan közülünk azonban képesek egyenlő módon használni mindkét agyféltekéjüket.
>Általánosságban az mondható el, hogy az iskolában jobbára a bal agyféltekés gondolkodásmód a jellemző, míg a jobb agyféltekés aktivitás háttérbe szorul.
>A bal agyféltekés, relatív tantárgyak a logikus gondolkodásra, analízisre és pontosságra fókuszálnak.
>A jobb agyféltekés tantárgyak a másik véglet, az esztétikára, érzésekre, és kreativitásra összpontosítanak.

Nekem ez a kedvenc bejegyzésem ! Admin..kint volt az index címlapon anno


 

A bejegyzés trackback címe:

https://leavingemail.blog.hu/api/trackback/id/tr241928628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kispaci_S80 2011.03.31. 18:50:11

Én is tudom váltogatni - akkor ez most mit jelent?

Cs@tLós 2011.04.01. 12:47:03

Sztem meg aki jobbról balra látja forogni, az nem ismeri az emberi arányokat. Egyszerűen nem lehet fordítva nézni, mert a kislábujj, a kezén a hüvelykujj akkor nem így állna. Pontosabban a forgás sorrendje fordított lenne. Pont fordított sorrendben lenne a háta mögött és önmaga előtt a lába. Ha nem a képet nézed és nem látszik egyértelműen hogy mikor hol van a lába, akkor lehet átváltani, mert akkor nem egyértelmű az agynak, hogy melyik testrész hol tartózkodik épp.

Koci1981 2011.04.01. 13:21:09

nekem felváltva megy előbb jobbról balra majd vissza kb. félpercenként váltakozva

p.zsuzscsi 2011.04.01. 14:28:23

A képet ketten néztük egy időben. Én óramutató járásával megegyezően láttam forogni, az ismerös pedig óramutató járásával ellentétesen.
(Én nőből vagyok, az ismerös pedig nem.)
Amúgy, amikor először rákattintottam az oldalra én is az óramutató járásával ellentétesen láttam pörögni a képet, aztán váltott, és hiába néztem sokáig, hiába játszottam logikai játékokkal, és utána visszaléptem az oldalra, csak nem akart megfordulni a forgás iránya, azaz a jobb agyféltekémet használtam.

p.zsuzscsi 2011.04.01. 14:30:22

amúgy meg diákéveimben nagyon jó matekos voltam.(Még mindig megy..., oda pedig a bal agyféltekét kell használni, ahhoz képest most folyamatosan a jobbat használom.)
Ez, hogy lehet?

cherryblossom 2011.04.01. 22:29:59

szerintem ez egyszerüen néha megfordítja a forgásirányát (tuti lehet így animálni... egy programozónek nem lehet nagy gond ezt megcsinálni..) nektek nem "ugrik" amikor vált?
ja és nincs magyar billentyüzetem :(

JanCe 2011.04.01. 22:33:22

"Az IntegrálóIntelligencia KapcsolatDinamikai vonatkozásban az emberek közötti azonosságra figyel, mivel felismerte, hogy a lényeg, az esszencia tekintetében hasonlóak vagyunk. Arra mondjuk, hogy magasabb az érzelmi intelligenciája, akiben ez az Intelligencia faktor dominál. Ő nem vész el a részletekben, őt nem zavarják a különbözőségek, hiszen többnyire azt látja, ami közös bennünk, és ami így összetart minket. Ő közösség összetartó funkcióban találja meg igazán a helyét. Mivel fizikai szinten az ilyen jellegű működésért a jobb agyfélteke felelős, szokták ezt jobbos, vagy érzelmi intelligenciának is nevezni."

celle 2011.04.01. 22:44:18

@cherryblossom: Nem, ez nem trükk, az agyad működik, amikor vált. :-) Ha nem így lenne, nem lehetne tudatosan váltani, pedig lehet.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2011.04.01. 23:27:23

Megoldottam, hogy "visszafelé" menjen, de 4 és 8 fordulat között mégis "elvesztem", és hirtelen átvált a "rendes" irányába...
(de azér' teccik 8Đ)

LEGO las 2011.04.02. 01:52:15

ha a kép alá nézel, jobbra, ha a kép fölé, balra forog. Így kedved szerint változtathatod a forgásirányt...

CybrSpace 2011.04.02. 03:49:58

Én általában balra látom forogni de tudom váltogatni, elmagyarázom hogy miért.

Ez egy optikai illúzió. Az agyunk vizuális feldolgozórendszere az evolúció során megtanult bizonyos jelekből következtetéseket levonni. És általában igaza is van. (Például két fa közül ha az egyiket kissebbnek látom, akkor valószínűleg távolabb van.) De ez a képesség csupán 3Dimenzióban jó, nem tudja értelmezni a 3D világ 2Dimenziós reprezentációit. Szerencsétlen agyunk azt hiszi hogy egy 3D képet lát. El akarja dönteni hogy melyik irányba is forog az a valami, de ennek meghatározásához nem áll rendelkezésére elegendő információ. [fekete a csaj. de ha árnyalt lenne már tudna következtetni a forgás irányra] Megfelelő mennyiségű információ nélkül kénytelen döntést hozni (mert hiszen képet kell alkotnia, és nem fagyhat le mint windoze...), és a rendelkezésre álló "képalkotási mód" közül (esetünkben ez vagy bal, vagy jobb irányba való forgást jelent) kiválaszt egyet amiről úgy gondolja hogy nagyjából megfelel a valóságnak. Ha ez kész, akkor kész az illúzió, és csodák csodájára egy 3d alakot látunk forogni valameik irányba.

Ha az árnyékra nézel, akkor rákényszerítheted az agyad arra hogy újrakonstruálja a képet, és lehet hogy a másik metódust választja.
...Nem a szemünkkel látunk, hanem az agyunkkal :)

Ezenkívül nincs olyan hogy a jobb, vagy a bal agyféltekét használja valaki jobban. Tény hogy bizonyos funkcióknál megigyelhetők asszimmetriák, mint például nyelvi készségek, memória. De az agyféltekék valójában szoros kapcsolatban vannak egymással, és egy egészként működnek.
Tudom, todom, van olyan hogy agyfélteke dominancia, de annak semmi köze a gondolkodásmódhoz.

Cár 2011.04.02. 12:20:39

Az óra járásával ellentétes irányban is látjátok forogni ezt a nőt? Érdekes, pedig oly egyértelműen jobbra forog, hogy ha akarom, sem látom azt, hogy megfordul, s elkezd mozogni az ellentétes irányba. Én egyébként korábban egy másik honlapon már láttam ezt, és ott konkrétan az volt a kérdés, hogy jobbra forog-e vagy balra, és csak az egyik válasz volt helyes.

luczsoma 2011.04.02. 14:04:16

nekem sikerült mindkét irány. először én sem hittem el :)

IllesLaszlo 2011.04.02. 16:31:19

Ha bárki szabályozni szeretné, hogy merre forogjon annak egy tipp: Nézzétek sokáig addig a pontig - a lábára koncentrálva - míg nem kapjátok el azt a "fonalat" hogy a lába a háttérben ide oda jár. Vagyis nem forog. :)
ha ez megvan utána arra indítod a forgást amerre akarod... :) szóval én meg is tudom állítani a forgást :D - és akár te is!

Cár 2011.04.02. 19:03:12

Nem szóltam, tényleg meg lehet fordítani. Megnéztem 12:30-kor, csak jobbra forgott, elmentem edzésre, most értem haza, most meg csak balra forogXD. Tény ami tény, ez zseniális dolog.

torró 2011.04.02. 19:32:56

Pár pillanat alatt rájöttem hogy lehet bármelyik irányba forgatni.Pofon egyszerű. Gondolom más is ugyanígy jött rá! Emelgesd a képet fel hogy csak a lábát nézd és engedd vissza .Így mozgatva minden mozdításkor másfelé forog.De ügyes!

-=senki=- 2011.04.02. 20:51:39

ha a tetejét nézed jobbra forog ha az árnyékát jobbra(legalábbis nekem)

Lovas Lajos 2011.04.02. 22:03:45

Ha az árnyék baloldalára nézek néhány másodpercre, balra forog, ha a jobb oldalára, jobbra. Alapból balról jobbra.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.04.02. 23:26:02

De durva :-) Nagyon tetszik. (És bármelyik irányba tudom "forgatni".)

Zöld Zsé 2011.04.03. 00:04:49

csak érdekességképpen, és hogy azért, hogy árnyaltabb legyen a kép az agyféltekékről:
www.ted.com/talks/jill_bolte_taylor_s_powerful_stroke_of_insight.html
(van magyar felirat a videóhoz)

papucsállatka 2011.04.03. 07:48:32

Nekem csak egyoldalra forog, balról jobbra. A 7 éves fiamnak viszont váltakozva :) pedig azt hittem kamu az egész

Novi bácsi 2011.04.03. 14:54:18

Tudom váltogatni - ez jó jel :)

Aeneas 2011.04.04. 01:34:21

Természetesen semerre sem forog, egy 34 fázisból álló képsorozat (animált GIF), minden térbeliség nélkül. Nincs mit átprogramozni rajta, és nem ugrik sehol - mert mindenütt ugrik :)
Mindenesetre még így lassan, egyesével léptetve is cseles a dolog.

pefe 2011.04.04. 10:42:54

Én a mellét néztem, az rendben van:)

slipman12 2011.04.04. 14:34:31

Bárki képes látni a lányt forogni mindkét irányba. Nagyon egyszerű technikája van: Nézd meg a lányt (egybizonyos irányba fog forogni, vagy jobb, vagy bal) és jegyezd meg melyik irányba forgott. Utána úgy kb 20 centivel nézz felé úgy, hogy a szemed alsó sarkából azért lásd. Képzeld el, ahogy ellenkező irányba fordul mostmár, majd nézz a lányra! Voilá! :)

Rowar Atkinson 2011.04.04. 21:26:40

Először óramutató járásával azonos. De utána én is azt tapasztaltam, hogy amikor fel-alá mozgatom a képernyőt, akkor megfordul a forgásirány.

A másik: ha letakarom az egyik szememet, és fél szemmel nézem, akkor is megváltozik az irány!

BennyPP 2011.04.04. 22:12:40

@CybrSpace
@Aeneas

Ebbe a két kommentbe minden benne van :) A kérdésre hogy merre forog az alak, a helyes válasz: semerre max merre látod.. :D

safranek 2011.04.05. 06:13:04

Sunáznám....ha nem forogna ennyire :o)

deejavu 2011.04.05. 12:49:50

Na, én jól megvizslattam. Ha jobban megfigyelitek, az egyik esetben amikor az óramutató járásával megegyezően forog, akkor a jobb lábát emeli fel. A másik esetben amikor az óramutató járásával ellenkező irányban forog, akkor a bal lába van a levegőbe. Tehát időnként a kép vált. csekkoljátok le ti is! :)))

barbibocsa 2011.04.05. 15:04:54

Próbáljátok ki ha a kép fölé néztek balra forog, ha alá akkor jobbra!
Aztán próbáljatok meg gyorsan fel-le nézni...elkezdi váltogatni (lehet látni hogy kicsit lemarad az agyunk a szemünktől, vagy épp fordítva:)))

szemlelodo 2011.04.05. 15:29:08

Mi van, ha úgy látom, hogy nem is forog, csak ide-oda mozdul?

ccsumika'] 2011.04.05. 21:10:17

sztem azt nem te mozgatod hanem egy ido utan magatol valt a nocike :)

barbibocsa 2011.04.05. 21:42:09

Arról nem is volt szó hogy te mozgatod, csak arról hogy más felé LÁTOD mozogni!

Adamkó Dániel · http://ad-soft.hu 2011.04.05. 21:58:34

De amúgy óramutatóval ellentétes irányba forog. Lehet lárni az árnyékon. Csak akkor látszik, ha a spiccelő lába a másik mögött van éppen.

smartdrive 2011.04.06. 18:05:51

nekem jobb agyfélteke jött ki

smartdrive 2011.04.06. 18:20:08

a bal sehogy nem jön ki

ezek szerint képtelen vagyok a logikus, következetes, racionális, analitikus gondolkodásra

szegény teszt... :DD

by Honey (törölt) 2011.04.06. 19:12:48

Nekem arra forog, amerre akarom, sőt oda-vissza is tudom forgatni…

Elég csak a kép alá nézni pár centivel. és a látómezőben oda-vissza fordul a csajszi.

Ez a férfiaknak azért lehet nehezebb, mert jobban koncentrálnak a meztelen női sziluettre... :-)

danuck 2011.04.06. 19:54:43

@Cs@tLós: szerintem ez hülyeség, én is meg tudom nézni külön, és nem hátrafelé fordul, hanem mintha a tükörképe lenne, tehát semmilyen anatómiailag rendellenes változás nem következik be.

dexter21 2011.04.06. 22:33:06

az senkinek nem tűnt fel, hogy egyszer a jobb, egyszer meg a bal lábán forog? :D

fool-duplex 2011.04.07. 00:04:01

Kezdetben vala a világ forgó hölgy árnyéka nélkül. Szinte adja magát az ötlet, hogy vegyünk egy tetszőleges 3D-ben forgó testet, és nézzük meg az "árnyékát", azaz a forgás tengelyével párhuzamos síkra eső vetületét. Már itt látszik, hogy "hoppá" van, mert elméletileg a sík át is szelheti a testet, mit sem változtatva az eredményen, tehát amit vizuálisan árnyéknak észlelünk, annak a tükörképe csak a fázisban tér el az eredetitől, ha a test csak forog és nem ugrál.

Namármost: nézzük meg a hölgyet!

Az ugrálás valamelyest aszimmetrukussá teszi a látványt, már-már gondolhatnánk arra, hogy így vagyunk manipulálva a forgás irányának vizualizálása terén, de egyrészt ez ellentmondana a fenti elméletnek, másrészt ha egy kukkot sem sikerült megérteni az eddigiekből, akkor is (sőt :-)) van kéznél bizonyára egy tükör (kockáknak DVD), amelyből szemügyre lehet venni a látványt. Nekem úgy tűnik, hogy ha nem erőlködünk, van egy irány, ami jobban lejön, mint a másik, és valóban nem szokunk olyat mondani, hogy jééé, egy hóember, amelyiknek a felénk eső fele fehér... vajon milyen lehet hátulról? (még mindig a hóember) - szóval az agy kiegészít - erre a legjobb kísérlet az, ha úgy nézünk egy világító izzót, hogy a fénye pont a vakfoltunkra essen. (játszhatunk a háttérrel is)

Majdnem félbemaradt a gondolat: tükörből is arra forog.
Nekem csak úgy sikerült megfordítani a fogásirányt, hogy tükörképpel együtt néztem, de ez is csak egy ideig működött, aztán "rájöttem", hogy a tükörkép nem is tükörkép :-D

Akkor most nézzük, hogy mi is a helyzet az agyféltekékkel...
ha valaki indokolni tudja, hogy miként függ össze a félteke és az észlelt irány, az vendégem egy ebédre :-)
szóval... talán megmérték...
de:
ha elfogadjuk azt az elméletet, hogy a látómezőnk jobb és bal fele szemenként különböző agyféltekébe van drótozva, akkor miért nem fordul meg (nekem - legalább is) a hölgy forgásiránya attól, hogy hol jobbra, hol balra nézek mellé. Itt jegyezném meg, hogy nem az a helyes megfejtés, hogy le sem tudom róla venni a szemem, mert annak dacára, hogy ilyen csodálatos teremtés szinte csak a mesében létezik, a tudományos érdeklődés garantáltan erősebb. :-)
Ellenérvként hozható fel viszont, hogy akár jól együtt is működhetnek a féltekéink.

Ami viszont "szíven ütött", hogy elvileg, ha nem írták el, meg értenek hozzá, a jobb (azaz a kevésbé racionális) agyféltekémet használom. Ez annyiban érdekes, hogy alapvetően logikus lénynek tartom magam, nem is tudom, mi lenne, ha az "okosabbik" féltekémet használnám inkább... sőt... mindkettőt :-)

Nem magamat akartam futtatni, csak elég szkeptikus vagyok agyfélteke ügyben.
Szóljon, aki birtokában van a mérési eredményeknek! :-)

Nettici 2011.04.07. 02:12:02

Ezt a képet kb 2 éve láttam először, de ott semmi agyféltekékről nem volt szó,. csak döntsd el merre forog. Egyet kell értenem az egyik előttem szólóval. Szerintem is az animáció egyik ügyes kis terméke. A párommal és a barátnőmmel 3an egyszerre néztük, és érdekes módon, mindig egyszerre váltott a forgás irány mind a 3unknál, és kb 8 perc után a forgás végleg megállt a jobb oldalon. Szerintem kamu az egész. Ráadásul, az árnyék is változik, aminek ha a kép állandóan csak ismételné magát nem szabadna máshol lennie.

szeby 2011.04.07. 09:40:34

Gyerekek xD én meghülyítettem, pörgetem néha erre néha arra, kis agymunka és arra forog amerre akarom :D
mondjuk elég viccesen nézhetek ki, hogy itt ülök már 20 perce, fejem az asztalon és bámulok egy fekete meztelen nőt ...

szeby 2011.04.07. 09:48:23

dolgoztasd az agyad, számolgass, következtess, logikus dolgokkal pörgesd az agyad, aztán kezd el csodálni az alakját, ébressz érzéseket ... :)

hajniborocz 2011.04.07. 09:56:13

nekem úgy tűnik, hogy ha az órajárásával megegyezően forog, akkor a bal lábán ugrál, viszont vált egy idő után az iránya és akkor már a jobb lábán ugrál.... hát nem is tudom...

hajniborocz 2011.04.07. 09:59:08

ja, és csak hátra fele forog! az nem számít?

stringZ 2011.04.07. 11:28:35

Milyen kár, hogy baromság és semmi köze a jobb/bal agyféltekés dologhoz.

theness.com/neurologicablog/?p=27

problémamegoldó 2011.04.07. 15:50:05

Ha mellét nézem, akkor az órával ellentétesen forog, ha a seggét, akkor egyezően.

Nem kell ehhez agyturkásznak lenni...

Gaius Plinius Secundus 2011.04.07. 18:04:02

Ez a legoregebb troll kep a neten. Ha koncentralsz lathatod hogy igy is ugy is megfordul kb. 1,5 perc utan. Semmi koze az ayadhoz, ez egy gif ami vegtelenitve van

AtoszMester 2011.04.07. 19:38:24

Váltakozik, ismétlődően 40 majd 20 forgásonként. Kamu, fake, kitalálóját karóba húzni, a jó k anyját pedig megkövezni.

szubnya 2011.04.08. 14:53:32

akkora 1 abnormális b.rom aki ezt elhisz h azt else tom mondani:D

narrowvsix 2011.04.08. 15:46:22

Persze, gif animáció, de ennek semmi köze ahhoz, hogy merre LÁTOD forogni a hölgyet. Az optikai illúziókban nem kell hinni, egyszerűen csak létezik a jelenség, semmi mágia. Ilyen könnyű átverni az észlelésünket. A mozgás illúziója a szemben és az agyban keletkezik. Az egész szubjektív.. és pl. ennél az animációnál túl kevés látási információt kapsz ahhoz, hogy kizárhasd az egyik vagy a másik forgási irányt (pl. nincs, legalábbis nincs erős perspektíva - amikor pl. egy tárgyat közelről nézel, a hozzád közelebb eső része sokkal nagyobbnak tűnik, mint ami távolabb van, minél távolabbról nézed, annál kevésbé van ilyen torzulás a látott képen; ezen kívül csak egy homogén fekete alakot látsz, nem tudod mikor látod szemből és mikor háttal). Másképp szólva bármelyik irányba látod forogni, ugyanazokból a "képkockákból" épül fel a forgás, és a sorrendjük sem fordul meg. Az agyféltekés magyarázattal kapcsolatban én is szkeptikus vagyok... Nem tudom, hogy szabad-e linkelni, de: www.youtube.com/watch?v=i-yhtXAzYwc. Csupán annyit csináltak, hogy fehér vonalakkal berajzolták a test kontúrjait. Így ha bárhol megállítod a videót, láthatod, hogy ugyanabban a pozícióban szemből és hátulról is látszódhat a lány. A fehér vonalak nélkül tök egyforma a két kép...

M_Runcájsz 2011.04.08. 20:06:45

Óramutató járásával ellentétesen mozog számomra...

M_Runcájsz 2011.04.08. 20:08:11

Hű tényleg váltakozik az iránya, fake

-=[Henrik]=- 2011.04.08. 23:00:47

@Cs@tLós: Hidd el, lehet fordítva látni :) én se hittem volna el sztem, de anyukámmal együtt néztük, és volt, h ellentétes irányba forgott az enyém, mint az övé. Aztán nekem is sikerült. (tipp: nézd azt a lábát, ami a föld közelében van, és meglátod, h megfordul! csak akarni kell ;))

-=[Henrik]=- 2011.04.08. 23:01:45

@szubnya: én se hittem volna el, de mint fentebb leírtam, lehetséges... nézd a lábát...

-=[Henrik]=- 2011.04.08. 23:10:08

@szemlelodo: Mivel 2D-s ezért úgy látod ahogy épp az agyad akarja ;) ez a lényeg

-=[Henrik]=- 2011.04.08. 23:10:51

@AtoszMester: nem kamu, ketten voltunk, és másik irányba forgott neki, mint nekem...

Cs@tLós 2011.04.08. 23:28:11

@-=[Henrik]=-: Jaja, nekem is sikerült, ugyanígy, hogy először lent néztem a lábát, és úgy át lehet fordítani, teljesen "magától" fordította meg az agyam, de számomra az továbbra is "természetellenes". Kb most úgy tudom megfogalmazni amit látok, hogy ha az óramutatóval megegyezően forog, akkor olyan mintha ő maga tenné, ha ellentétesen, az meg olyan mintha vmi erő húzná hátra....mintha szédelegne. Nem tudom pontosan megfogalmazni, de vicces módon olyan mintha nem is ugyanazt a képet nézném a két esetben.

۝merta-X 2011.04.09. 13:19:14

Rájöttem.

Világbajnok.

Nekem úgy sikerült váltani, hogy a kezét, ami egyszer elől, utána hátul van, képzeletben felcseréltem.

Először nehéz, de utána gond nélkül megy.

Fajin nagyon.

۝merta-X 2011.04.09. 13:34:42

Az a komoly, hogy egy idő után azt meg lehet csinálni, hogy egy teljes fordulat megtétele előtt visszaváltod, aztán megint vissza és vissza:D állat!

p.zsuzsanna 2011.04.09. 20:07:55

Sziasztok!
Én is tudom váltogatni, méghozzá úgy, hogy csak egy fél fordulatot tesz jobbra, aztán balra. És így tovább, percekig.

gbaba 2011.04.09. 20:22:53

@cherryblossom: Ez bennem is felmerult ezer hivtam is a paromat es neztem vele egyszerre. Mig en valtogattam a forgasiranyt, hol jobbra hol balra forgott addig a paromnak csak jobbra. Szoval nem kamu. Nezd meg valakivel, aki tudja valtogatni.

Martian (törölt) 2011.04.11. 11:49:14

Ezt és más agyirányító technikákat itt ki lehet próbálni folyamatos EEG-s visszajelzéssel:

www.elmefitness.com/rendez.htm

A tapasztalatok ezzel az ábrával: a forgás iránya tudati ráhangolódás kérdése, meg lehet tanulni az irányítását, de nincs közvetlen összefüggésben a bal- vagy a jobb agyfélteke uralmával. A forgásirány átváltási pontok az érdekesek, ezek az EEG jelekben is láthatók.

Ezeket a váltásokat azért érdemes megtanulni irányítani, mert így az érzékelést és cselekvést ki lehet tágítani a begyakorolt rutinokon túl is (pl. sportteljesítmény javítása, biztonságosabb közlekedés, gyors regeneráció, stb.). Ezeket sajnos nem tanítják az iskolában, a készségeket általában egy irányban vésik be (pl. a jobbkezeseknél a bal kéz ügyetlenebb marad... vagy a fociban kevés a két lábbal egyformán ügyes játékos).

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.04.12. 13:32:17

Az emberek többsége jobb kezes és emiatt a bal agyféltekéje domináns, az tudja mind azt amit a poszt író a bal agyféltekének tulajdonított helyesen. A jobb agyfélteke ami felelős az intuitív vagy művészi kézségekért...

Nekem is egyszer erre forog, egyszer arra. Vicces ábra.

Ramsau83 2011.04.16. 10:29:31

Ha beleolvasok alatta a szövegbe akkor az óramutatóval ellenkezőlre vált át, ha a lányt nézem egy idő után megfordul. Minden esetben.

Ramsau83 2011.04.16. 19:06:36

Kollegámmal egyszerre néztük, neki az óramutatóval egyezően forgott én meg mondtam neki folyamatosan hogy nekem merre. Levolt döbbenve!

Bencus32 2011.04.19. 21:24:20

hát velem az a helyzet, hogy nem értek egyet egyes hozzászólásokkal, mint például azzal, hogy ez csak egy animáció, mikor megfordul mikor nem. Ezt abszolút az emberi elme irányítja, az emberi elme dönti el hogy most merre forogjon. Úgy is könnyű emgfordítani, ha a lábait nézed, elképzeled őket egy 3D-s térben, és amelyik lába a levegőben van, azt kontrolálod, irányítod, hogy merre forogjon, és akkor a lábával együtt persz megfordul a lány is. Szóval ebben nincs semmi trükk, aki szerint meg trükk,annak el van cseszve az agya.

SötétLeányzó 2011.04.22. 21:11:52

Már vagy 20 perce nézem, és egyszerűen nem sikerül más irányba irányítan!
Pedig annyira azért nem vagyok szellemileg sötét O.O

Nyenye 2011.04.22. 22:24:35

Nem olvastam végig mindenki hozzászólását, szóval bocsi ha már egy tanácsolt ötletet mondok:
Takarjátok le a felsőtestét a csajszinak úgy hogy csak a lábát lássátok forogni. Sokkal könnyebb irányt változtatni. Sőt, ha ilyen helyzetben megfigyelitek olyan mintha pusztán maga előtt himbálná a lábát, vagyis olyan mintha nem is forogna...:) De furi

Nyenye 2011.04.23. 01:00:26

Most már simán tudom váltogatni hogy mikor merre forogjon, de egy dolgot még mindig nem tudok felfogni...Ugyebár egyfolytában ugyanaz a kép kering körbe-körbe, tehát elméletileg ha kimerevíteném a képet amikor velem szemben van a csajszi akkor mindig ugyanannak kéne lennie, akár erre akár arra forog. De nem így van, mert ha jobbra forog és kimerevítem akkor a feje jobbra dől, ha meg balra akkor meg balra. Ezt a fejállás problémát megoldaná nekem vki?:)

amanisakheto 2011.04.23. 11:12:28

@cherryblossom: hidd el! igazad van!!! ugrik, vált... ki minek mondja... ez egy trükkös becsapás! :-)))

chillking 2011.04.23. 18:24:49

szerintem meg tök szexy a luvnya

Nuszig 2011.04.23. 20:40:54

:D ez csalás!!! ha a lábát jobban megfigyeljük könnyen észrelehet venni h 2 percig jobblábon forog, 2 percig a balon. xD

claudie 2011.04.24. 22:24:25

Kedves kommentelők!
Próbáljátok ki:
1. Olvassátok az alatta lévő szöveget, és arra koncentráljatok. A perifériás látásotokkal az óramutatóval ellentétes irányban látjátok mozogni. Az olvasás, és koncentráció, a betűk összerakása logikai feladat, a bal agyféltekét igényli.

2. Most koncentráljatok a női alakra, a formaiságra, a szépségére, kidolgozott tökélyére. Vegyétek elő esztétikai érzéketeket. Akár képzeljetek rá valamilyen ruhát. Ekkora a kreatív gondolkodásodat használva, a jobb agyféltekéd dominanciája miatt fordul meg a kép.

ui: a bal agyfélteke a logikai gondolkodásért felelős, a jobb a kreativitásért. A balkezeseknél a jobb, a jobbkezeseknél a bal agyfélteke dominál. Ezért mondják a balkezesekre, hogy kreatívak, a világot fejjel lefelé látják.

Nuszig 2011.04.25. 19:14:38

Egyszerüen azért fordul meg mert erre is meg arra is forog csak ugy váltogatja h alig lehet észrevenni. Ennyire egyszerü...

Gyuszkovics 2011.05.05. 11:06:57

Én a forgó lábfejét nézem, és arra forgatom amerre én akarom.Először csak jobbra forgott, de aztán görcsölés nélkül tök jól ment, tettszés szerint forgattam jobbra és balra.
Nagyon okos volt aki ezt kitalálta!!!

pszichoterápia 2011.05.09. 23:29:53

PONTOSÍTÁSOK: hú, de sok mindent kell ehhez leírnom!
A bal agyfélteke a racionális, ok-okozat linearitásában gondolkodó, legtöbb ember domináns agyféltekéje, még a legtöbb balkezes embernek is ez a domináns! A bal félteke irányítja a jobb, általában ügyesebb testfelet. (Jobb testfél és bal agyfélteke képviseli a férfi, Nap, világos, jang oldalt)
A jobb félteke kreatív, emócionális, időtlen, transzlogikával gondolkodik. A jobb félteke irányítja a bal, általában kevésbé ügyes testfelet a szívünkhöz közeli testfelünket. (Hagyományosan a női, Hold, sötét, jin oldal.)
Mind a jobb, mind a bal szemünkből megy mindkét agyféltekébe információ.
Mindezek a keresztezett idegpályák eredményei.
Talán az a legjobb kifejezés, hogy az agyunkkal látunk! Hiszen az agyunk azt is megtanulja, hogy a- fizikából megtanult lencserendszer - fordított képet visszafordítja. (végeztek kísérletet erre: kézen állva "járva", látva napokig, az agy megfordítja a képet.)
A matematika hiába racionális, másrészt elvont, jobb féltekés tudás! Sok matematikus látja, érzi a számokat!
Legjobb, ha minél jobban kihasználjuk agyi kapacitásunkat, fejlesztjük a transzlogikánkat: nem csak lineárisan gondolkodunk, amit az iskolában preferálnak, hanem a hasonlót a hasonlóval illesztjük: ld.! szimbólumok világa. Nagy felfedések is így születtek: ld.! benzolgyűrű - Kekule álma. stb...stb...

kutyás01 2011.08.31. 07:12:45

ez állati, először annyira csak jobbra forgott, hogy nem hittem, hogy balra is tudom látni, aztán egyszer csak megfordult! azt hittem ez csak szívatás, és manipulálták, de aztán át tudtam forgatni, akár minden körnél! ezt tényleg az agy csinálja? vagy csak olyan, mint a többi érzékcsalódás? na tudom már miért nem ment a kreszben a jobbra/balra :)

ampierre 2011.09.23. 14:12:07

először óramutató járásával megegyezően láttam, majd kis hunyorgás, erősen elképzelni hogy jobbról balra forog és lassan(!) teljesen kinyitni a szemet.. nekem így sikerült megfordítani... ha másfee néztem egy darabig, és visszafordultam, megint óramutató szerint forgott

Skorpió113 2011.10.04. 21:15:47

@gendei: Nem a cikkiró tudja rosszul, hanem Te

eöeöe 2012.01.12. 04:49:25

valójában a chiasma opticum, meg egyáltalán a látómező centrális és perifériális részeinek beidegződése tehet erről a jelenségről, és a látott irányt picit valóban befolyásolja a féltekei dominancia bizonyos agyi területeken, de ebből mindenféle személyiségelméletet gyártani az kb olyan, mintha arra alapoznék, hogy merre keverem a kávém, bár felteszem egyesek erre is bazíroznak

Pesti Kornél 2013.01.27. 21:02:11

@gendei: Ne butítsd az embereket, mert még elhiszik a hülyeségeidet.
hu.wikipedia.org/wiki/Agyf%C3%A9ltek%C3%A9k

VatoLoco 2013.10.08. 14:27:39

Ez mekkora kamu, automatikusan vált forgást kb. 8 perc után
Nehogy bárki bevegye az "első ránézést"
Inkább pörgessétek végig és 10 perc múlva nézzetek rá.
Kibaszott kamu.
És itt megy a megfejtés ...húú te jobb, húú én bal...hihetetlen komolyan XDD
Ha meg menet közben valaki tudja váltogatni, annak gratulálok !

Tiszii 2013.10.10. 01:19:54

Ha a két kezetekkel letakarjátok teljesen a fekete alakot, csak az árnyék marad szabadon, akkor látszik, hogy valójában nem forog semerre. Nem látszik a lány sarka, csak a lábfej jár ide-oda. (nekem olyan mint egy madár feje :D )

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.10.10. 21:27:34

@VatoLoco: nem kamu, csak hülye vagy. Van ilyen, több is mint kéne.

Königin 2013.10.11. 09:56:39

Huhh,érdekes. Én alapvetöen az óramutatóval megegyezöen látom forogni. De ha az árnyék lábfejet nézem, meg tudom fordítani. De ha utána nem koncentrálok eléggé, rögtön visszafordul. DE ismét meg tudom akár rögtön fordítani. Tehát az nem igaz, hogy automatikusan forog más irányba megadott idöközönként. Alig várom, hogy a párom haza jöjjön és egyidöben megnézzük, hogy mást látunk-e. :-)

Prorokné Fábián Laura 2013.10.11. 23:45:56

Én sokáig néztem azt a lábát amin végig áll és valóban arra forog amerre én akarom és annyiszor fordítom meg,ahányszor csak akarom,a lábára kell koncetrálni,és akinek sikerül,irányítani is tudja,így én biztosan mondhatom,tényleg rajtunk múlik,hogy melyik irányba forog!!!

Csutakanno 2013.10.18. 17:21:44

@cherryblossom: mi egyszerre néztük ketten és két különböző irányba láttuk forogni.
Tehát nem a programozó ver át.

Domatt 2013.10.24. 07:20:45

jobbra forog, de ha szöveget olvasom közben, akkor jobbra-balra fél-fél fordulatot tesz folyamatosan.

József Bán 2013.11.21. 09:02:43

nem látom pontosan,hogy mi van a csajon!?

Garverie 2015.11.10. 01:55:41

@Cs@tLós: Amikor jobbra forog, azt látom, hogy a bal lábán áll, amikor meg balra forog, a jobb lábon látom állni. A kezei ugyanígy cserélődnek, ha bal lábon forog, a jobb kéz van kint, ha jobb lábon forog, bal kéz van kijjebb... nálam legalábbis... úgyhogy szerintem nincs ebben hiba :)

Őri Niki 2015.11.10. 18:48:28

Tetszik ez az agymunka! És sikerült mindkét irányba forgatni a nőt :)

K. Judit 2015.11.15. 20:03:07

Sőt: ha elég gyorsan csukod-nyitod a szemed, miközben nézed a képet, akkor el sem tud indulni a forgásban, elindulna balra, majd becsukod a szemed, mire kinyitot, indulna jobbra, .. balra, jobbra, balra, jobbra, ha "jó ütemben" csinálod, ezt a "szem ki-be csukogatását," akkor felváltva indulna a forgásban, hol erre, hol arra.Próbáljátok ki, ez nagyszerű!

K. Judit 2015.11.15. 20:16:05

De - ahogy valaki fentebb irta is - ha a képet nézed, látod egyik irányba forogni, majd alatta kezdd el olvasni a szöveget, miközben a perifériás látásoddal észleled, hogy megfordul. Megint nézzed a képet, akkor újra fodul, majd ismét válts a szövegre, miközben "szemed sarkából" észleled a fordulásváltást! Szóval, ez nem trükk, ki hogy látja.... az agyunkban áll össze a kép. Nagyon jó kis" agy és szem-torna" amúgy.

Sándor Hevesi 2016.04.15. 17:45:51

Ha erőssen koncentrálok oda forgatom ahová akarom.Nagyon jó.
süti beállítások módosítása